VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
pro internetový obchod WannaBeanie, provozovaný na adrese www.wannabeanie.cz
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují v souladu s občanským zákoníkem vzájemná práva a povinnosti mezi:
Prodávající:
Šárka Ederová
místo podnikání: Radim 57, 507 12 Radim
IČ: 10893792
DIČ: není přiděleno
zapsaná v živnostenském rejstříku
e-mail: wannnabeanie@gmail.com
telefon: +420 774 690 887
(dále jen „prodávající“)
a
Kupujícím, kterým je spotřebitel nebo podnikatel (dále jen „kupující“),
při nákupu zboží v internetovém obchodě umístěném na webové adrese www.wannabeanie.cz (dále jen „e-shop“).
1.2. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím e-shopu. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před těmito obchodními podmínkami.
1.3. Kupní smlouva se uzavírá v českém jazyce.
1.4. Prodávající provozuje e-shop zaměřený na ručně háčkované čepice se šperkem (zavírací špendlík a perličky) v jednotné velikosti, přičemž kupující si vybírá z předem připravených barevných kombinací.
2. INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH
2.1. Informace o zboží, zejména popis, použitý materiál, barevné kombinace, fotografie a cena, jsou uvedeny u jednotlivých produktů na e-shopu.
2.2. Všechny čepice jsou vyráběny ručně, proto se mohou jednotlivé kusy mírně lišit, zejména v detailech provedení nebo odstínu příze. Tyto drobné odchylky nejsou vadou zboží, pokud nemají vliv na jeho běžné užívání.
2.3. Fotografie zboží na e-shopu mají ilustrativní charakter, avšak odpovídají typu výrobku a příslušné barevné kombinaci, kterou si kupující při objednávce zvolí.
2.4. Ceny zboží jsou uvedeny v českých korunách (CZK), včetně všech daní a poplatků. Cena dopravy není zahrnuta v ceně zboží a je uvedena samostatně během objednávkového procesu.
2.5. Cena dopravy se řídí aktuálním ceníkem Zásilkovny a je kupujícímu zobrazena před odesláním objednávky.
2.6. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli změnit cenu zboží. Pro konkrétní kupní smlouvu je rozhodná cena platná v okamžiku odeslání objednávky kupujícím.
3. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Prezentace zboží umístěná na e-shopu má informativní charakter a nepředstavuje návrh na uzavření smlouvy.
3.2. Kupující provádí objednávku prostřednictvím objednávkového formuláře na e-shopu. Objednávka obsahuje zejména:
– označení zboží (typ čepice),
– zvolenou barevnou kombinaci z nabídky,
– množství kusů,
– způsob dopravy,
– kontaktní a doručovací údaje kupujícího,
– celkovou cenu zboží včetně dopravy.
3.3. Před odesláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat a měnit všechny údaje, které do objednávky vložil. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a souhlasí s nimi.
3.4. Odesláním objednávky činí kupující prodávajícímu návrh na uzavření kupní smlouvy.
3.5. Po odeslání objednávky obdrží kupující na svou e-mailovou adresu automatické potvrzení o přijetí objednávky (souhrn objednávky). Toto potvrzení má pouze informativní charakter a neznamená uzavření kupní smlouvy.
3.6. Kupní smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy prodávající po připsání platby kupní ceny na svůj účet zašle kupujícímu e-mail, v němž potvrdí přijetí platby a zahájení výroby zboží. Okamžikem odeslání tohoto e-mailu je kupní smlouva uzavřena a prodávající se zavazuje zboží vyrobit a dodat.
3.7. Kupující je povinen uvádět své údaje pravdivě a úplně. V případě změny údajů je kupující povinen informovat prodávajícího bez zbytečného odkladu.
4. PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Kupní cenu zboží může kupující uhradit pouze bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího vedený v CZK u Air Bank. Číslo účtu a další platební údaje obdrží kupující v e-mailu po přijetí objednávky.
4.2. Veškeré zboží je vyráběno na zakázku, proto je kupující povinen uhradit 100 % kupní ceny předem. Výroba zboží je zahájena až po připsání platby kupní ceny na účet prodávajícího.
4.3. Kupující je povinen uhradit kupní cenu nejpozději do 5 dnů od odeslání platebních údajů prodávajícím. Nebude-li kupní cena v této lhůtě připsána na účet prodávajícího a nedojde-li mezi prodávajícím a kupujícím k jiné dohodě, je prodávající oprávněn objednávku jednostranně zrušit; v takovém případě kupní smlouva nevznikne.
4.4. Kupující je povinen při platbě uvést správný variabilní symbol nebo jiné identifikační údaje podle pokynů prodávajícího.
4.5. Případné slevy, akce nebo dárkové poukazy může prodávající poskytovat individuálně. Není-li výslovně uvedeno jinak, nelze slevy vzájemně kombinovat.
5. DODACÍ PODMÍNKY
5.1. Zboží je doručováno prostřednictvím služby Zásilkovna na výdejní místa a další možnosti nabídky Zásilkovny dostupné v České republice.
5.2. Prodávající doručuje zboží pouze na území České republiky.
5.3. Cena dopravy se řídí aktuálním ceníkem Zásilkovny a je kupujícímu zobrazena v průběhu objednávkového procesu. Cena dopravy není zahrnuta v ceně zboží.
5.4. Orientační doba výroby jedné čepice je 1–2 týdny od připsání platby na účet prodávajícího. Společně s dopravou může celková doba dodání činit až 3 týdny.
5.5. U větších objednávek (například 10 a více kusů) se může doba výroby prodloužit úměrně množství. Prodávající kupujícího o prodloužené dodací lhůtě informuje.
5.6. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží od dopravce. Kupující je povinen při převzetí zásilky zkontrolovat neporušenost obalu a v případě zjevného poškození zásilku nepřebírat, případně s dopravcem sepsat záznam o poškození.
5.7. Nepřevezme-li kupující zásilku z důvodů na své straně (např. nevyzvednutí ve lhůtě Zásilkovny), odpovídá za náklady spojené s opětovným doručením, případně skladováním. Prodávající je v takovém případě oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
6. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM
6.1. Kupující, který je spotřebitelem (tj. fyzickou osobou, která při uzavírání smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti), má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží.
6.2. Lhůta pro odstoupení běží ode dne, kdy kupující nebo jím určená osoba (jiná než dopravce) převezme zboží.
6.3. Pro účely uplatnění práva na odstoupení musí kupující o svém odstoupení informovat prodávajícího jednoznačným prohlášením, a to e-mailem zaslaným na adresu: wannnabeanie@gmail.com. V e-mailu uvede alespoň číslo objednávky a identifikaci kupujícího.
6.4. Kupující je povinen zaslat zboží zpět prodávajícímu nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to na adresu výdejního místa Zásilkovny:
Tvořilka
Vocelova 9
120 00 Praha
Zásilka by měla být označena tak, aby bylo možné ji přiřadit ke konkrétní objednávce (např. uvedením čísla objednávky v poznámce).
6.5. Náklady na vrácení zboží nese kupující.
6.6. Prodávající vrátí kupujícímu všechny přijaté platby související s danou objednávkou, včetně nákladů na dodání zboží v rozsahu odpovídajícím nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání, a to bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mu bylo doručeno odstoupení od smlouvy.
6.7. Prodávající je oprávněn vrácení plateb pozdržet do doby, než obdrží vrácené zboží, nebo než kupující prokáže, že zboží odeslal – podle toho, co nastane dříve.
6.8. Platby budou vráceny stejným způsobem, jakým byly uhrazeny, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na jiném způsobu.
6.9. Kupující odpovídá prodávajícímu za jakékoli snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku zacházení se zbožím jinak, než je nutné k seznámení se s povahou a vlastnostmi zboží.
6.10. Právo na odstoupení od smlouvy se neuplatní v případech stanovených zákonem (například u zboží upraveného podle zvláštních požadavků spotřebitele); u zboží nabízeného na e-shopu WannaBeanie se však tyto výjimky zpravidla neuplatní.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMAČNÍ ŘÁD)
7.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá za to, že zboží:
– má vlastnosti, které si strany ujednaly, případně takové, které prodávající popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží,
– je v odpovídajícím množství a provedení,
– vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.2. Vzhledem k ruční výrobě a povaze materiálu se za vadu nepovažují drobné odchylky v barvě, struktuře či provedení, které nebrání běžnému užívání zboží.
7.3. Práva z vadného plnění může kupující uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistí, nejpozději však ve lhůtě stanovené právními předpisy (obvykle 24 měsíců od převzetí zboží).
7.4. Reklamaci může kupující uplatnit:
– e-mailem na adrese: wannnabeanie@gmail.com, nebo
– zasláním zboží na adresu výdejního místa Zásilkovny:
Tvořilka, Vocelova 9, 120 00 Praha.
7.5. Reklamace by měla obsahovat zejména:
– jméno a příjmení kupujícího,
– kontaktní údaje,
– číslo objednávky,
– popis vady a datum jejího zjištění.
7.6. Kupující je povinen předat zboží k reklamaci čisté, suché a hygienicky nezávadné. Prodávající není povinen převzít zboží znečištěné nebo jinak nevhodné k posouzení vady.
7.7. Prodávající rozhodne o reklamaci bez zbytečného odkladu, ve složitých případech do několika dnů; reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.
7.8. V případě oprávněné reklamace má kupující právo, aby bylo zboží uvedeno do souladu s kupní smlouvou, zejména:
– na opravu zboží, je-li to možné a přiměřené, nebo
– na výměnu zboží za nové bez vady, pokud oprava není možná nebo by byla nepřiměřená.
Pokud zboží nelze opravou ani výměnou uvést do souladu se smlouvou, případně pokud prodávající vadu v přiměřené době neodstraní nebo ji odmítne odstranit, může kupující požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy (vrácení zboží a kupní ceny).
7.9. V případě uznané reklamace uhradí prodávající kupujícímu také účelně vynaložené náklady na dopravu zboží k prodávajícímu.
8. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
8.1. Prodávající jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje kupujícího (zejména jméno, adresu, e-mail, telefon a údaje o objednávce a platbě) za účelem:
– vyřízení a doručení objednávky,
– plnění zákonných povinností (zejména v oblasti účetnictví a daní),
– ochrany svých právních nároků.
8.2. E-shop je provozován na platformě Shopify. Z technických důvodů může dojít ke zpracování osobních údajů prostřednictvím poskytovatelů této platformy a hostingu.
8.3. Osobní údaje kupujícího mohou být zpřístupněny třetím osobám pouze v rozsahu nezbytném pro plnění smlouvy, a to zejména:
– dopravci (Zásilkovna) pro účely doručení zboží,
– bankovnímu ústavu pro zajištění plateb.
8.4. Prodávající nezasílá kupujícímu newslettery ani jiná obchodní sdělení, pokud k tomu kupující neudělí samostatný souhlas.
8.5. Kupující má v souvislosti se zpracováním osobních údajů právo zejména na přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu nebo výmaz, omezení zpracování, vznést námitku proti zpracování a podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů.
8.6. Podrobnější informace o zpracování osobních údajů může prodávající poskytnout kupujícímu na vyžádání.
9. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
9.1. Pokud mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem dojde ke sporu, který se nepodaří vyřešit dohodou, má spotřebitel právo obrátit se na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
9.2. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je:
Česká obchodní inspekce (ČOI)
Štěpánská 567/15
120 00 Praha 2
web: www.coi.cz
9.3. Spotřebitel může využít také platformu pro online řešení sporů (ODR) provozovanou Evropskou komisí, dostupnou na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr
9.4. Spotřebitel se může se svou stížností vždy obrátit nejprve přímo na prodávajícího na e-mailové adrese: wannnabeanie@gmail.com.
10. AUTORSKÁ PRÁVA A SOCIÁLNÍ SÍTĚ
10.1. Obsah e-shopu, zejména fotografie výrobků, texty a grafické prvky, je chráněn autorským právem a nesmí být bez souhlasu prodávajícího užíván jinak než pro osobní potřebu kupujícího.
10.2. Pokud kupující zveřejní na sociálních sítích (např. Instagram, TikTok) fotografie nebo videa výrobků WannaBeanie a dobrovolně označí účet prodávajícího (tag, zmínka), bere na vědomí, že prodávající může tento obsah v rámci stejné platformy přesdílet (repostovat), a to s uvedením původního autora/účtu, pokud to konkrétní platforma umožňuje.
11. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
11.1. Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky.
11.2. Je-li některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, zůstávají ostatní ustanovení v platnosti. Namísto neplatného ustanovení nastoupí ustanovení právního předpisu, jehož smysl je neplatnému ustanovení nejbližší.
11.3. Prodávající je oprávněn obchodní podmínky jednostranně měnit nebo doplňovat. Nové znění obchodních podmínek nabývá účinnosti dnem jejich zveřejnění na e-shopu. Pro konkrétní kupní smlouvu jsou však rozhodné obchodní podmínky účinné v okamžiku odeslání objednávky kupujícím.
11.4. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 23. 11. 2025.